Poikkeustilanneviestinnän työpaja yrityksille

Poikkeustilanne on uhka tai valtava mahdollisuus. Tule oppimaan kuinka viestit oikein yllättävässä tilanteessa ja selviät ennakoimalla voittajana!

Poikkeustilanne voi kohdata kenet vain

Valmentajana työpajassa toimii Katriina Karjalainen, Terävä Consulting Oy

Katriina Karjalainen on Suomen Teatteriravintolat Oy:n viestintäpäällikkö ja Terävä Consulting Oy:n kouluttaja. Aiemmin hän on työskennellyt uutistoimittajana suomalaisissa sanomalehdissä ja radiossa. Katriina on sosiaalinen, sanavalmis ja siististä kodista haaveileva puolitoistavuotiaan äiti. Hän on opiskellut journalistiikkaa ja valmistunut filosofian maisteriksi Jyväskylän yliopistosta sekä suorittanut median- ja kulttuurintutkimuksen kandidaatin tutkinnon Lancasterin yliopistossa, Iso-Britanniassa.

Katso Katriinan videoterveiset työpajan sisällöstä YouTubesta (1:27 min)

Ilmoittaudu työpajaan

Työpajan ohjelma

Klo: 9.00 Piraatteja, pentuja ja prinssinnakkihodareita – Mediakriisin synty

  • Nykyinen viestintäkenttä ja kuka sitä tekee
  • Kriisin synty
  • Oman viestinnän suunnittelu: tiedottamisen lähtökohdat ja oman some-kanavan ylläpito
  • Miksi firman on oltava somessa
  • Tämä on kriisi: Ilmiö, Vuoto, Kohu ja Kriisi -malli
  • Somekohu ja mainekriisi
  • Näillä vinkeillä estät ilmiötä puhkeamasta kriisiksi

Pienryhmäharjoitus: Mitä hyvää sisältöä keksitään someen?

klo: 10.45-11.00 tauko

Klo: 11.00 Laivanvaltaajat, natsisyytökset ja mössölounas - Mediakriisin hallinta- ja toimintakeinot

  • Näin hallitset kohua
  • Selviytyminen kielteisessä julkisuudessa
  • IVKK-mallin hyödyntäminen viestinnässä
  • Asiakas- ja sidosryhmäviestintä kriisitilanteessa
  • Mediaviestintä ja sen suunnittelu: Milloin ja miten viestin?
  • Toimiva kieli ja esiintyminen julkisuudessa
  • Sisäinen viestintä kriisin aikana
  • Näin vahvistat brändiä

Pienryhmäharjoitus: Miten toimit esimerkkikriisissä?

klo 13.00 – 13.30 tauko

klo 13.30 Työsuhdeasunnot, Leppävaara ja Bagel t-paidassa – Toipuminen mediakriisistä

  • Viestinnän analysointi kriisitilanteessa
  • Hyvällä kriisiviestinnällä vahvistat brändiä
  • Näin puhut kriisin jälkeen

Keskustelua ja päivän yhteenveto

klo 15.00 Päivä päättyy

Osallistuminen ja lisätiedot

Työpajan hinta on 256€ (alv 0%), joka sisältää yrityksestäsi kahden henkilön osallistumisen. Isommista osallistujamääristä neuvotellaan erikseen. Työpajat järjestää Sales is a King -hanke.

Timo Liimatainen
projektipäällikkö
puh. 044 445 7001
timo.liimatainen [at] nihak.fi

Tapahtuma alkaa

Tapahtuma päättyy

Tapahtumapaikka

JEDU, Piippolan toimipiste

Tapahtumapaikan osoite

Keskustie 29, Piippola

Järjestäjä

Sales is a King –hanke
Punavalkoinen pelastusrengas vedessä.