Poikkeustilanneviestinnän työpaja yrityksille
Poikkeustilanne on uhka tai valtava mahdollisuus. Tule oppimaan kuinka viestit oikein yllättävässä tilanteessa ja selviät ennakoimalla voittajana!
Poikkeustilanne voi kohdata kenet vain
Valmentajana työpajassa toimii Katriina Karjalainen, Terävä Consulting Oy
Katriina Karjalainen on Suomen Teatteriravintolat Oy:n viestintäpäällikkö ja Terävä Consulting Oy:n kouluttaja. Aiemmin hän on työskennellyt uutistoimittajana suomalaisissa sanomalehdissä ja radiossa. Katriina on sosiaalinen, sanavalmis ja siististä kodista haaveileva puolitoistavuotiaan äiti. Hän on opiskellut journalistiikkaa ja valmistunut filosofian maisteriksi Jyväskylän yliopistosta sekä suorittanut median- ja kulttuurintutkimuksen kandidaatin tutkinnon Lancasterin yliopistossa, Iso-Britanniassa.
Katso Katriinan videoterveiset työpajan sisällöstä YouTubesta (1:27 min)
Työpajan ohjelma
Klo: 9.00 Piraatteja, pentuja ja prinssinnakkihodareita – Mediakriisin synty
- Nykyinen viestintäkenttä ja kuka sitä tekee
- Kriisin synty
- Oman viestinnän suunnittelu: tiedottamisen lähtökohdat ja oman some-kanavan ylläpito
- Miksi firman on oltava somessa
- Tämä on kriisi: Ilmiö, Vuoto, Kohu ja Kriisi -malli
- Somekohu ja mainekriisi
- Näillä vinkeillä estät ilmiötä puhkeamasta kriisiksi
Pienryhmäharjoitus: Mitä hyvää sisältöä keksitään someen?
klo: 10.45-11.00 tauko
Klo: 11.00 Laivanvaltaajat, natsisyytökset ja mössölounas - Mediakriisin hallinta- ja toimintakeinot
- Näin hallitset kohua
- Selviytyminen kielteisessä julkisuudessa
- IVKK-mallin hyödyntäminen viestinnässä
- Asiakas- ja sidosryhmäviestintä kriisitilanteessa
- Mediaviestintä ja sen suunnittelu: Milloin ja miten viestin?
- Toimiva kieli ja esiintyminen julkisuudessa
- Sisäinen viestintä kriisin aikana
- Näin vahvistat brändiä
Pienryhmäharjoitus: Miten toimit esimerkkikriisissä?
klo 13.00 – 13.30 tauko
klo 13.30 Työsuhdeasunnot, Leppävaara ja Bagel t-paidassa – Toipuminen mediakriisistä
- Viestinnän analysointi kriisitilanteessa
- Hyvällä kriisiviestinnällä vahvistat brändiä
- Näin puhut kriisin jälkeen
Keskustelua ja päivän yhteenveto
klo 15.00 Päivä päättyy
Osallistuminen ja lisätiedot
Työpajan hinta on 256€ (alv 0%), joka sisältää yrityksestäsi kahden henkilön osallistumisen. Isommista osallistujamääristä neuvotellaan erikseen. Työpajat järjestää Sales is a King -hanke.
Timo Liimatainen
projektipäällikkö
puh. 044 445 7001
timo.liimatainen [at] nihak.fi
Tapahtuma alkaa
Tapahtuma päättyy
Tapahtumapaikka
Tapahtumapaikan osoite
Järjestäjä
Linkki
